جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

تكنولوژيهاي نوين در خودرو – بخش دوم

تشريفات سورنا سير اجاره دهنده انواع خودرو مدرن و تشريفاتى با بهترين كيفيت و قيمت

تكنولوژيهاي نوين در خودرو – بخش دوم

۱۶ بازديد

همانطور كه در مقاله پيشين گفته شد تكنولوژي هاي نو ظهور در عرصه خودرو باعث راحتي هرچه بيشتر افراد شده است. براي دريافت خدمات خودروهاي نو ظهور مي توانيد از اين صفحه تعرفه و شرايط اجاره خودرو را دريافت كنيد. در اين مقاله به موارد بيشتري در زمينه پيشرفت هاي جديد در تكنولوژي خودرو مي پردازيم :

پيشرفت هاي جديد در تكنولوژي خودرو

 

كنترل والدين

والديني كه نگران هستند رانندگان نوجوان آنها مشغول كار با سيستم صوتي شده و صداي بلند موسيقي حواسشان را پرت كند مي توانند از سيستم جديد فورد استفاده كرده و ميزان سرعت و صداي موسيقي را محدود كنند.

پس از انجام اين تنظيمات، اين سيستم سرعت را به 80 مايل در ساعت محدود مي كند. همچنين قابليت انجام اين تنظيمات نيز وجود دارد كه در صورت بسته نبودن كمربند ايمني سيستم صوتي از يك هشداردهنده استفاده كند. اين سيستم در نهايت در همه مدل هاي فورد كه در سال 2010 به بازار عرضه شده اند موجود است.
 

رديابي GPS وسيله نقليه

والديني كه مايل به استفاده از GPS در اتومبيل خود هستند مي توانند سيستمي را خريداري كنند كه قابليت اتصال به اينترنت را داشته باشد. قيمت اين سيستم ها خيلي بالا نيست اين سيستم هاي رديابي GPS در هر 10 ثانيه موقعيت خودرو را به روز مي كند. تماشاي آن به صورت زنده فقط نياز به دسترسي به اينترنت دارد. با اندازه كوچك و قابليت حمل، اين دستگاه رديابي را مي توان از وسيله نقليه اي به وسيله نقليه ديگر منتقل كرد.

همچنين اين سيستم مي تواند در صورت تجاوز از سرعت تعيين شده يا ورود و خروج به مناطق خاصي، والدين را از طريق تلفن همراه آنها باخبر كند. اين محصول رهگيري خودرو از راه دور و محصولات مشابه همچنين ابزار كارآمدي براي تجارت هستند كه در صورت نياز به پيگيري ناوگان خود مي توانيد از آنها استفاده كنيد.
 

دوربين هاي ديجيتال

در سال هاي نه چندان دور يك رقابت مخفي بين توليدكنندگان در مورد تعداد جا ليواني هاي در درب خودرو وجود داشت. اما به نظر مي رسد كه اين رقابت وارد عرصه دوربين ها شده است. سيستم هاي دوربين كه در هنگام حركت با دنده عقب، منظره اي از عقب خودرو را ارائه ميدهد يك تكنولوژي قديمي به حساب مي آيد.

روند جديد استفاده از دوربين هاي چندگانه در پيرامون خودرو است كه ميدان هاي ديد وسيع را فراهم مي كنند. سيستم هاي چند دوربين BMW تحت عنوان والئو كه هم اكنون در سري 7 در دسترس مي باشد، از سه تا پنج دوربين، بسته به نسخه آن، براي نمايش يك نماي پانوراما هنگام پارك خودرو استفاده مي كند. فاصله دقيق با خطوط روي تصوير نشان داده مي شود.

اين سيستم همچنين به هنگام نزديك شدن به يك شي در حين پارك كردن از يك زنگ هشدار استفاده مي كند. در مدل هاي اينفينيتي، سيستم دوربين 360 درجه با استفاده از 4 دوربين عريض مستقر در جلو، عقب و طرفين يك نماي ديد 360 درجه را به هنگام پارك خودرو ارائه مي دهد. فواصل با استفاده از گرافيك هاي رنگي نشان داده مي شود و هنگامي كه وسيله نقليه بيش از حد به يك جسم نزديك مي شود، يك صداي بوق شنيده مي شود. اين سيستم در مدل هاي EX35 و FX در دسترس است.
 

توانايي راننده

اگر چه ممكن است وجود يك سيستم كه قابليت راننده را ارزيابي كند و زماني كه مشكلي شناسايي شود خودرو را خاموش مي كند، سودمند باشد اما هنوز چنين سيستمي در دسترس نيست. اما يك تكنولوژي در حال ظهور است كه قادر به تشخيص ميزان خستگي و وجود نقص در راننده است

Attention Assist كه در سال 2010 در مرسدس بنز E-Class يافت مي شد، رفتار عادي راننده را پشت فرمان به خاطر مي سپرد و آن را به عنوان پايه تشخيص مورد استفاده قرار مي داد. با در نظر گرفتن فاكتورهاي اندازه گيري مداوم مانند سرعت، شتاب جانبي، زاويه فرمان، استفاده از پدال و غيره، سيستم تعيين مي كند كه آيا انحرافي از حالت پايه وجود دارد يا خير. اگر چنين باشد، راننده به صورت بصري و شنوايي هشداري را مي شنود كه وقت استراحت است. حتي تاثيرات خارجي مانند سرعت جانبي باد و سطح جاده نيز در آن لحاظ شده است.
 

اينترنت درون خودرو

اگرچه دسترسي به اينترنت Wi-Fi در يك وسيله نقليه همچنان يك ايده براي آينده نه چندان دور است، سيستم هايي وجود دارند كه به شما امكان استفاده از اينترنت با تكنولوژي تلفن همراه را مي دهد.

Autonet Mobile اولين سيستم براي تبديل وسيله نقليه شما به يك نقطه توزيع Wi-Fi است. با استفاده از يك روتر قابل حمل نصب شده در خودرو يا مكاني در خارج از جاده، اين سيستم از شبكه 3G براي تامين سيگنال هاي بدون قطعي اينترنت در نقاط كور، تونل و غيره استفاده مي كند.

كرايسلر در حال حاضر سيستم وب UConnect خود را در چندين مدل ارائه مي دهد در حالي كه فورد سيستمي تحت عنوان Ford Work Solution را در كاميون هاي F-150 فعلي كه مورد علاقه پيمانكاران است ارائه مي دهد. اين سيستم تكنولوژي هاي مختلف را با هم تركيب مي كند و يك سيستم يكپارچه ارائه مي دهد كه قادر به انجام طيف وسيعي از وظايف مختلف از تعمير و نگهداري ابزار موجود گرفته تا ارسال فاكتورها، ايجاد صفحات حسابرسي و گشت و گذار در اينترنت از طريق شبكه پهناي باند Sprint موبايل مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.