بي ام و 320i و مرسدس بنز C200، از زماني كه اين ماشينهاي سدان از نمايشگاه خارج شده اند و در خيابان هاي شهر تردد مي كنند خيلي نميگذرد. در صورتي كه براي اجاره خودرو هنوز انتخابي نكرده ايد با مطالعه اين مقاله مي توانيد تصميم گيري جديدي داشته باشيد و از رانندگي با اين ماشين ها لذت ببريد. واقعيت پشت افسون نشانهاي ستارهسهپر و پروانهاي اين دو مدل، موتورهاي پايه پرصدا و مشخصههايي بود كه سرنشينان را مجبور ميكرد دسته پنجره را ول نكنند. اما ديگر اينطور نيست و شما ميتوانيد بنز CLA-Class را به عنوان يك جايگزين ارزان قيمت چهاردر براي اين سدانهاي سنتي داشته باشيد. با توجه به اينكه مدلهاي متوسط 320i و C250 و به دنبال عرضه مدل جديد C-Class به بازار، آنها را در ماه گذشته در برابر رقباي شان آزمايش كرديم.
تست خودرو هاي بنز و بي ام و
براي اين نبرد بين مونيخ تا اشتوتگارت در آلمان، اندرو بيكر (Andrew Beecher) مدير عامل شركت CarAdvice و جيمز وارد (James Ward) ناشر وابسته را هم آورديم. هر دو آنها چندين سال است كه مدلهاي سري 3 و C-Class دارند و بنابراين خيلي راحت ميتوانند آخرين تجديد نظرها را ارزيابي كنند. هزينهي 320i و C200 امروزي خيلي پايين است و اين روزها بسيار مجهزند. هر دو مدل با چرخهاي آلياژي 18 اينچي، كنترل سيستم تهويه مطبوع دوگانه، كنترل كروز، استارت بدون كليد با فشار يك دكمه و ناوبري ماهوارهاي با USB، AUX و اتصال صوتي و موبايل و بلوتوث همراه هستند. حتي ميتوانيد هر يك از چهار پنجره را به صورت برقي بالا و پايين ببريد.
همچنين هر دو مدل، سنسور پاركينگ جلو و عقب دارند. سيستمي كه درصورتي كه مانعي در نقطه كور راننده باشد ميتواند اطلاع دهد و به فنآوري مجهز هستند كه ميتواند اندازه محدوده پاركينگ را تشخيص دهد، به اين ترتيب ميتوانيد متوجه شويد كه آيا سدان در آن محدوده جا مي شود يا خير، و سپس شما با تنظيم دريچه گاز به طور خودكار، ماشين را به داخل محدوده پاركينگ هدايت كنيد. بي ام دبليو شما يك دوربين ديد از همه طرف دارد در حالي كه بنز فقط عقب خودرو را ميبينيد كه در صفحه نمايش مركزي نشان داده ميشود.
در سري 3 اگر نزديك دستگيره درب ماشين برويد و كيلدتان هم داخل جيبتان باشد، يك سنسور حضور شما را تشخيص ميدهد و درب خودرو را به طور خودكار باز ميكند. اين سيستم در رقيب سري 3 اختياري است. كلاس C يك راديو ديجيتال انحصاري دارد كه ميتواند در ابتدا به شما هشدار دهد كه يك تصادف قريب الوقوع در شرف رخ دادن است و در صورتي كه راننده نتواند به موقع ترمز بگيرد خودش ماشين را متوقف ميكند، و 9 كيسه هوانيز در سري 3 وجود دارد.
تفاوت هاي بنز و بي ام و
به محض اينكه بر روي صندلي مرسدس بنز بنشينيد بلافاصله متوجه ميشويد كه اين ماشين سه سال نسبت به آخرين نسل بي ام دبليو جديدتر است. داشبورد C-Class رنگها و بافتهاي متنوعي دارد، اما نمونه سياه و نقرهاي، همه چيز را استاندارد و ساده نگه ميدارد و باعث درخشش طراحي S-Class مانند آن ميشود. پلاستيكهاي استاندارد به طور منظم هماهنگ هستند، حتي اگر به دنبال پوشش روكشهاي چرمي نباشيد. پنج دريچه مدور در كل داشبود خيلي آرام ميچرخند و ميتوان مستقيما از زير آنها به كنترل تهويه مطبوع دسترسي پيدا كرد. با ساعت آنالوگي كه وسط آنها قرار دارد نيز ظاهر بسيار شيكي پيدا كردهاند.
صندليهاي نرم و راحت (با پوشش چرم مصنوعي كه ظاهر آن دقيقا شبيه به چرم طبيعي است) با دسته صندليهاي زيبا و دستگيرههاي در و پنجرهها بسيار هماهنگ هستند. در مقابل، در حالي كه اكثر طراحيهاي بي ام دبليو سري 7 بزرگ، با سدان بزرگ سري 5 يكي است، در عوض سري 3 بيشتر ويژگيهايش را از سري ارزان تر 1 وام گرفته است. اين موضوع در پلاستيكهاي سفتتر و تيرهتر، صندليهاي جلوي كوچكتر و ابزارهاي سادهتر مشهود است. به عنوان مثال يك نمايشگر كامپيوتري تكرنگي بين كيلومترشمار و سرعتسنج سري 3 وجود دارد، در حالي كه صفحه نمايش C-Class رنگي و بزرگتر است. همچنين يك جعبه ذخيرهي كنسول مانند كوچك در بي ام دبليو وجود دارد و هيچ فضاي اضافهاي در زير كنترلهاي تهويه مطبوع نيست، در حالي كه بنز يك جعبه ذخيره بزرگ با يك درب كشويي و يك منطقه ذخيره سازي ثانويه پوشيده دارد.
بيكر با اشاره به عقربههاي نارنجي كلاسيك كه مشخصه نسلهاي قبل از نسل سري 3 است، فضاي داخلي بي ام دبليو را بي نظير توصيف ميكند. سيستم اطلاعات سرگرمي iDrive نيز با سهولت بيشتري نسبت به همتايش در اتومبيل رقيب عمل مي كند. نمايشگر رنگي 6?5 اينچي 320i، در C200 نيم اينچ كوچك تر و بر روي يك پنل ثابت، اما شناور مانند قرار دارد كه ظاهرا براي نمايشگر 8?8 اينچي به صورت اختياري طراحي شده است. براي بنز بايد سيستم Comand را به صورت اختياري به ازاي 2300 دلار به ماشين خود اضافه كنيد، كه در اين صورت به يك نمايشگر 8? 8 اينچي، كنترل صدا، اينترنت و ثبت موسيقي 10 گيگابايتي دسترسي خواهيد داشت. اين سيستم جايگزين يونيت استاندارد ناوبري ماهوارهاي ميشود و ارزش هزينهاي كه برايش ميكنيد را دارد. با اين حال حتي سيستم Comand اختياري نيز به پاي iDrive نميرسد.
تشريفات خودرو سورنا سير با در اختيار داشتن انواع ماشين هاي اقتصادي و لوكس آماده ارائه خدمات اجاره ماشين در تهران و اجاره ماشين در اكثر شهرهاي ايران مي باشد.